ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля Виконавчий комітет Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області
(дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на
довкілля, не зазначається суб’єктом господарювання)
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу на
довкілля планованої діяльності (автоматично генерується програмними засобами
ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Виконавчий комітет Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області
код ЄДРПОУ 42128580
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ )
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкт господарювання
Україна, 38742, Полтавська область, Полтавський район, с. Коломацьке, вул. Центральна, 54
e-mail: sr@kolomacka-gromada.gov.ua, тел.: (053) 26 41 461
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи-підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Плановою діяльністю є розчистка та поліпшення екологічного стану ділянки річки Коломак та її рукава в межах с. Коломацьке.
Технічна альтернатива 1
Проектом передбачається комбінований спосіб розчистки-методом гідромеханізації та екскавації. Здійснюється корчування чагарників та деревини з ділянки розчистки рукава. Наступний етап – розчистка русла річки та її рукава методом гідромеханізації – рекомендований проектом земснаряд МЗ-16ДЕ. Ґрунт від розчистки річки складується в гідровідвал № 3. Третій етап – розчистка рукава методом гідромеханізації. Завершуються гідромеханізовані роботи розчисткою ділянки примикання русла та рукава та розчисткою русла вниз по течії.
Технічна альтернатива 2.
В якості технічної альтернативи розглядається варіант проведення розчистки русла річки з використанням лише методу екскавації без використання засобів гідромеханізації .Застосування даного варіанту ускладняється у зв’язку з наявністю ділянок річки де технічні характеристики екскаваторів не дозволяють виконати запланований об’єм виїмки ґрунту.
Технічна альтернатива 3.
В якості технічної альтернативи 3 розглядається варіант без змін (без заходів розчистки річки). Не відповідає інженерно-геологічним та гідрогеологічним вишукуванням відповідно до стану водного об'єкту (необхідність захисту від підтоплення найбільш вразливих територій села Коломацьке).
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Полтавська обл. Полтавський район, 7 в адміністративних межах с. Коломацьке, Коломацької СТГ.
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Коломацька СТГ.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Планована діяльність передбачається в адміністративних межах с. Коломацьке, Коломацької СТГ, Полтавського району Полтавської області. Параметри розчистки річки Коломак: русло р. Коломак – 1028 м; ділянка №2 – 170 м.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Зміна місця планованої діяльності не розглядається у зв'язку з тим, що найбільш оптимальне та доцільне місце проведення робіт визначено відповідно до матеріалів інженерно-геологічних та гідрогеологічних вишукувань відповідно до стану водного об'єкту з метою захисту від підтоплення найбільш вразливих територій села Коломацьке під час весняних паводків.
Територіальні альтернативи не прийнятні.
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Роботи з розчистки та поліпшення екологічного стану ділянки р. Коломак в межах с. Коломацьке Полтавського району Полтавської області спрямовані на відновлення природного стану водної та навколо водної екосистеми річки. Запропоновані заходи запобігатимуть замуленню, заростанню болотною рослинністю. Припровадженні планованої діяльності відбудеться покращення рекреаційного використання водойми шляхом створення організованих зон для відпочинку груп населення.
Вагомий соціально - економічний вплив від провадження планованої діяльності матиме довготривалу перспективу та покращить умови проживання мешканців, забезпечить ефективний захист території та населення від шкідливої дії паводкових вод, підвищить ефективність та екологічну безпеку водокористування.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Параметри розчистки водотоку:
- довжина ділянок: русло р. Коломак – 1028 м, ділянка №2 – 170 м;
- закладення укосів берегів – нормативне.
Влаштування зони рекреації №1 виїмка ґрунту 0,6 тис м3.
Відновлення існуючої рекреаційної зони виїмка ґрунту 0,45 тис м3.
Розчистка русла р. Коломак виїмка ґрунту 35,56 тис м3.
Розчистка рукава р. Коломак виїмка ґрунту 24,18 тис м3.
Розробка ґрунту (виїмка, насип) 66,22 тис м3.
Земляні роботи:
-бульдозерні – 5,05 тис м3 ;
-екскаваторні – 2,79 тис м3 ;
- земснарядні – 58,38 тис м3 .
Укладання пульпопроводів d = 325х5 мм – 1060 м.
Перекладання кожухів d = 530 х10 мм – 66 м.
Загальна тривалість будівництва 7 місяців.
Середня глибина до/після очистки – 0,5/1,5 м.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
- щодо технічної альтернативи 1:
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно діючого законодавства України.
Санітарно-епідеміологічні обмеження:
По забрудненню атмосферного повітря - значення гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин на межі встановленої СЗЗ та найближчої житлової забудови, рівні гранично-допустимих викидів від будівельної техніки та обладнання, фоновий вміст забруднюючих речовин в атмосферному повітрі.
Дотримання обмежень водоохоронної зани та прибережно-захисної смуги акваторій річок. Режим господарської діяльності в межах прибережної захисної смуги та правовому режимі зони санітарної охорони водних об’єктів.
Забороняється проводити усі види механізованих робіт в період заборони на вилов риби (нерестовий період), строки заборони на вилов риби у період нересту встановлюється щорічно органами держрибоохорони. Не допускається потрапляння паливо - мастильних матеріалів у воду, а також на ґрунти.
Дотримання допустимих рівнів шуму на межі найближчої житлової забудови. Технологічні обмеження: дотримання правил пожежної безпеки, технологічних регламентів будівництва, дотримання законодавчих вимог управління відходами.
- щодо технічної альтернативи 2:
Аналогічно до технічної альтернативи 1.
- щодо технічної альтернативи 3:
Аналогічно до технічної альтернативи 1.
- щодо територіальної альтернативи 1:
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються природоохоронним законодавством України. Земельна ділянка місця провадження планованої діяльності має обмеження, що діють для земель водного фонду. Містобудівні обмеження не передбачені відповідно до наказу Мінрегіону від 06.11.2017 № 289.
Територія проведення робіт не знаходиться на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення. Обмеження планованої діяльності полягає у дотриманні нормативного стану навколишнього середовища, виключення роботи машин і механізмів на холостому ходу.
- щодо територіальної альтернативи 2:
Територіальна альтернатива 2 не розглядалась.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
- щодо технічної альтернативи 1:
Топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні, та інші вишукування відповідно до чинного законодавства. Облаштування огородження місця провадження діяльності з метою запобігання вільного доступу диких тварин та можливого їх травмування. Всмоктуючі механізми засобів гідромеханізації обладнати рибозахисними пристроями.
Необхідна кількість тимчасових санітарно-побутових приміщень для персоналу, майданчиків для спецтехніки, організація тимчасових та постійних під’їзних шляхів буде визначено в окремому проекті виконання робіт , розробленого у відповідності до ДБН А.3.1-5:2016 підрядною організацією до початку виконання будівельних робіт.
Захист території передбачає: дотримання технології, що передбачена проектними рішеннями та інших запроектованих заходів; виконання робіт проводиться з врахуванням вимог по збереженню навколишнього середовища; охорона ґрунтів від забруднення при виконанні робіт; охорона вод (в т. ч. ґрунтових і поверхневих).
- щодо технічної альтернативи 2:
Для технічної альтернативи 2 еколого-інженерна підготовка і захист території співпадають з технічною альтернативою 1.
- щодо технічної альтернативи 3:
Технічна альтернатива 3 не розглядалась.
- щодо територіальної альтернативи 1:
Заходи по еколого - інженерній підготовці і захисту території будуть виконуватися на ділянці в межах села Коломацьке Полтавського району Полтавської області.
щодо територіальної альтернативи 2:
Територіальна альтернатива 2 не розглядалась.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
- щодо технічної альтернативи 1:
Можливі впливи планованої діяльності на довкілля включають:
- на атмосферне повітря - викиди забруднюючих речовин від двигунів будівельних механізмів та транспорту;
- на водне середовище - негативний вплив при проведенні робіт з розчищення акваторій;
- шумовий вплив - при роботі техніки та транспорту в період проведення робіт;
- рослинний та тваринний світ - потенційний вплив планової діяльності передбачає тимчасове погіршення умов існування птахів водно-болотного комплексу на період проведення робіт з розчищення акваторій річок, тимчасова втрата зоопланктону та зообентосу, нанесення збитків рибному господарству, планованою діяльністю передбачені компенсаційні заходи, вплив на об’єкти ПЗФ відсутній.
- на ґрунти - вплив робіт буде обумовлений проведенням земляних робіт, експлуатацією доріг. Запобігання дії на ґрунт забезпечується захисними рішеннями та чітким дотриманням їх виконання в будівельний період;
- клімат і мікроклімат - негативна дія не очікується;
- техногенне середовище - у процесі проведення робіт з розчищення утворюватимуться побутові та технологічні відходи.
- соціальне середовище - позитивний вплив завдяки покращенню санітарного стану та відновленню гідрологічного режиму річки і прилеглих територій.
Необхідність виконання планованих робіт зумовлена станом р. Коломак та визначена потребою у покращенні стану водного об’єкту. Заплановані заходи належать до природоохоронних згідно з Постановою КМУ від 17.09.1996 № 1147. Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від автотранспорту та будівельної техніки незначні і не перевищуватимуть ГДК, очікувані рівні шуму не перевищать ГДР. Планова діяльність не передбачає забір води чи скид забруднюючих речовин у р. Коломак. Відходи, що будуть утворюватися при виконанні будівельних робіт, підлягають вивезенню у визначені місця спеціалізованим підприємствам у сфері управління відходами. Очікувані фактори несприятливого впливу на навколишнє середовище короткочасні, матимуть місце виключно у період виконання будівельних робіт, і суттєві зміни стану компонентів довкілля не прогнозуються.
- щодо технічної альтернативи 2:
Аналогічно технічній альтернативі 1. Повітряне середовище: використання потужнішої техніки для земляних робіт збільшить викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від пересувних джерел.
- щодо технічної альтернативи 3:
Технічна альтернатива 3 не розглядалась.
- щодо територіальної альтернативи 1
Соціальне середовище, можливий короткочасний вплив — можливе перевищення гігієнічних нормативів допустимого вмісту забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених місць, перевищення санітарних норм допустимого звукового тиску на межі житлової забудови, недотримання розміру нормативної водоохоронної зони.
- щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається в зв’язку з тим, що діяльність планується в межах території, що найбільше страждає від підтоплення.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
Планована діяльність належить до другої категорії видів планованої діяльності та об'єктів, що можуть мати вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля: п.п. 7, п. 10, ч. 3, ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 № 2059-VIII (проведення робіт з розчищення і днопоглиблення русла та дна річок, берегоукріплення, зміни і стабілізації стану русел річок).
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Планована діяльність не спричиняє шкідливого транскордонного впливу та не зачіпає території сусідніх держав.
Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності із ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VІІІ від 23 травня 2017 року.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження планованої діяльності буде:
- Висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження такої планованої діяльності.
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видаються Департаментом екології та природних ресурсів Полтавської ОВА
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- Інші документи дозвільного характеру, передбачені законодавством, за умови що вони не передбачають встановлення (затвердження) змін у діяльності, затвердженій (схваленій) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження (згідно пункту 9 статті 9 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:
Департаменту екології та природних ресурсів Полтавської військової адміністрації за адресою: 36000, Полтавська обл., місто Полтава, вул. Капітана Володимира Кісельова, 1. Електронна адреса: eko@adm-pl.gov.ua . Номер телефону/факс (0532) 56-95-08. Контактна особа: начальник відділу охорони атмосферного повітря, оцінки впливу на довкілля та стратегічної екологічної оцінки – Петренко Ольга Володимирівна.
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)